مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن

ساخت وبلاگ


7 عامل اساسی ناکامی یک نرم‌افزار گوشی
در  طراحی اپلیکیشن یکسری سال پیشین در دنیا و همینطور کشور‌ایران، به کارگیری از برنامه­های گوشی برای توسعه و گسترش کسب‌وکارها و محبوبیت برندینگ به انگیزه مزایای خاص آن، ارتقا چشمگیری داشته میباشد. همان دیگر، به کارگیری از اپ‌های اندرویدی به کسب‌وکارهای که در بستر وب کار می‌نمایند، به توسعه و گسترش کار‌ها و ارتقاء مشتری و همینطور وجود پایدارسازی آن ها امداد بخش اعظمی می‌نماید.

برای اینکه متوجه اهمیت این مورد گردید، کافی میباشد که تنها یک توشه به تعداد اپ های مو جود در گوگل پلی، اپل استور و استور ویندوز فون و حتی نرم‌افزار‌هایی مانند بازار نگاهی بیندازید. تعداد آنها درین اپلیکیشن هر لحظه در درحال حاضر ارتقا میباشد و این نشان دهنده شعور اهمیت این مورد و تغییر‌و تحول نحوه کسب‌وکارها برای ادامه کار میباشد.

در یک نگاه آماری و در مارس 2018، مدیران گوگل پلی ذکر کردند که حدود 3.3 میلیون اپلیکیشن گوشی به ابزار آنها اضافه گردیده که‌این مقدار در اپل استور2.1 میلیون بوده میباشد. در واقع به صورت میانگین، هر ماه حدود 100 هزار برنامه به گوگل پلی اضافه شده‌است؛ ولی نکته‌ای که در اینجا وجود دارااست و مقداری هم قابل تأمل میباشد، 0.1% این نرم افزار ها چیره بوده‌اند و سایر یا این که تنها یک کار همیشگی و مقداری داشته میباشد یااینکه انباشته شده‌اند. سؤال اساسی اینجاست که ادله این واقعه چه چیزی است و چرا بیشتر اپ‌های موبایلی نمی‌توانند چیره شوند؟ آنها چه نکاتی را در پباده سازی نرم‌افزار خویش رعایت نمی کنند که سبب ساز ناکامی کار آنها میگردد؟

عارضه ها و نکته‌های زیادی می تواند برای این قضیه وجود داشته باشد. ارتقاء تعداد اپ تلفن همراه و آپلود کردن در گوگل نمی‌تواند به معنای پیروزی آن ها باشد. در پباده سازی اپ نکات و مسائلی غیر فنی هم وجود دارااست که اپ نویس گوشی بایستی چنین مواقعی را رعایت نماید که متأسفانه بیشتر آنان از این قضیه به دلایلی غافل می باشند.

تعداد دانلودهای یک نرم‌افزار تلفن همراه و واحد سنجش درآمد و تعداد تراکنش‌های به دست آمده اولی ادله‌های نشان‌دهنده برد یک برنامه میباشد.

پیرو ما قصد داریم تا 7 ادله مهم و اصلی ناکامی یک اپلیکیشن تلفن همراه چهت نیل به برد و ارتقا فروش و برندینگ را ذکر کنیم.

1. استعمال از پلتفرم غلط
IOS و Andriod دو پلتفرم دوستداشتنی در اپلیکیشن نویسی تلفن همراه میباشند. گزینش اینکه از کدام پلتفرم استعمال کنیم، به یوزرها غرض و خصوصیت‌های متبوع کسب‌وکار شما داراست. گسترش یک اپ در IOS با اندروید به طور کاملً مختلف میباشد. در واقع، هر مورد از پلتفرم‌ها مقصود و کاربردهای منحصر به فرد به خویش را دارا‌هستند و اعتنا نکردن به‌این موردها و عدم هم خوانی آن با غرض کسب‌وکار شما، اولی استدلال ناکامی برد دراین مورد شود.

برای همین، پیش از آغاز به عمل، در لحاظ تصاحب کردن اینکه یوزرها منطقه شما از کدام پلتفرم بیشتر به کارگیری می‌نمایند، اهمیت متعددی دارااست؛ از جمله، درین جمهوری اسلامی ایران و به جهت تحریم بودن و همینطور گران بودن موبایل‌های اپل، به کارگیری از برنامه های IOS برای تمامی مقدور وجود ندارد. به همین ادله، اولیه از کلیه به پباده سازی نرم افزار گوشی اندروید می پردازند و بعد به سراغ IOS می روند.

2. تجربه کاربری ناسازگار

تجربه کاربری مطلوب از کارداران مهم و اساسی در برد یک اپلیکیشن گوشی میباشد. بیشتر اپ­ها صرفا به خیال و خاطر در نظرنگرفتن همین نکته، نتوانستند کار خویش را ادامه دهند. در حالتی‌که مخاطب نتواند نرم افزار تلفن همراه شمارا راحتی به کار گیری نماید و در هنگام پیمایش در آن مبتلا سردرگمی گردد، به عبارتی یک‌توشه را هم تماما به کارگیری نخواهد کرد و اپلیکیشن دیگر را جایگزین فعالیت خویش خواهد نمود.

طراحان برنامه جای این که بیشتر به پباده سازی بصری و زیبایی نرم افزار بپردازند، بایستی به راحتی به کار بستن و کاربرپسند بودن آن اهمیت متعددی قائل شوند. همان دیگر مواقعی مانند سرعت بار گذاری، انجام گونه های فرآیندهای متعدد و در دسترس پذیر بودن المان‌ها، بیشتر از تمامی بایستی در لحاظ گرفته شوند.

3. پیروی نکردن از راهبرد‌ها

هرچقدر که نرم افزار شما فن‌ای باشد؛ ولی پیروی نکردن از راهبرد‌های گوگل پلی و اپل استور، قادر است به راحتی منجر ناکامی کسب‌وکار شما گردد. در هر دو پلتفرم‌ها، مقررات طاقت فرسا‌گیرانه‌ای در پباده سازی و نکات فنی وجود دارااست که یک طراح بایستی به آنها مقید بوده و به کارگیری نماید. این زمینه میتواند جلوی عمل خودسرانه بخش اعظمی از طراحان را بگیرد.

4. عدم وجود محل ایده ها یوزرها

عدم اعتنا به حیث یوزرها و همینطور عدم قرار دادن مکانی برای اخذ برخورد آنان به به کارگیری از نرم‌افزار، یکی‌از دست اندرکاران ناکامی یک اپلیکیشن تلفن همراه میباشد. بیشتر یوزرها در هنگام استعمال از یک اپ و آن هم برای او‌لین توشه، به ایده ها دیگر یوزرها و کل سکو و امتیاز به دست آمده نگاه می‌نمایند. نبود چنین امکانی، در اعتماد استفاده کننده تأثیر منفی خواهد گذاشت و اورا مبتلا شک می‌نماید.

یکی‌از عوارض مهم که مدیران از قرار دادن چنین امکانی طفره میروند، واهمه از نقدهای منفی میباشد. هر اپ و خدماتی حیث مثبت و منفی متعددی خواهد داشت و این به ذوق وسلیقه خویش یوزرها برمی‌خواهد شد. مطمئن باشید که قرار ندادن چنین امکانی، اثر منفی بیشتری از خویش نظرها منفی بر روی یوزرها خواهد داشت؛ چون یک حیث مثبت، این رویت کرد را در استفاده کننده تازه به وجود میاورد که‌این نرم‌افزار نیاز یک نفر را برآورده نموده است. پس احتمالاً نیاز مرا هم رفع خواهد کرد و در فیض آن را دانلود و به کارگیری خواهد کرد.

5. عدم توضیح کافی درخصوص نرم افزار

امروزه برای یک سرویس مایحتاج در جامعه، برنامه­های زیاد و مشابهی در بازار وجود داراست. یوزرها در هنگام دانلود یک اپ، پیش از اعتنا به نظرها یوزرها، توضیحات و کاربردهای نرم‌افزار را مطالعه می‌نمایند. متأسفانه و با وجود تأکید مدیران اپل استور و گوگل پلی، بیشتر طراحان اعتنا کافی بدین زمینه نمی کنند و فارغ از هیچ سیرتکامل توضیح کافی و عکس‌های مطلوب، اپلیکیشن خویش را قرار می دهند. کاربری هنگامی با چنین کاغذ‌ای روبرو می گردد، هیچ توضیح قانع کننده برای دانلود آن پیدا نکرده و از این رو به سراغ اپ دیگری می‌رود.

در توضیح یک نرم افزار، شما بایستی خصوصیت‌ها، مزایا، تفاوت با دیگر اپلیکیشن و عوارض دانلود را کاملا ذکر کرده تا استفاده کننده قانع به دانلود و استعمال فرمایید.

6. انجام ندادن آزمایش‌های ظریف

آزمایش اپ، پایانی و مهم ترین قسمت فرایند میباشد. این مرحله برای یافت کردن ایرادات و ایرادات به کار گیری و همینطور باگ‌های فنی و امنیتی اهمیت متعددی داراست. متأسفانه اکثری از اشخاص و کمپانی‌ها فارغ از دقت ظریف به‌این قضیه، برنامه خویش را روانه بازار می‌نمایند. یوزرها بر روی این موضوع خیلی حساس می باشند و یک باگ کوچک بر اعتماد آن ها تأثیر منفی متعددی خواهد گذاشت، برای همین اعتنا و صرف هزینه برای این مرحله بیشتر از خویش پباده سازی اهمیت متعددی داراست.

بهتر میباشد در مرحله اولیه، در آغاز یک ورژن بتا روانه بازار نمائید تا ایراداتی که از دیده شما بدور ما‌نده میباشد، به وسیله یوزرها گرفته خواهد شد. به‌این شکل هم دیگر به نام‌و‌نشان مارک شما آسیبی نخواهد رسید.

7. بازاریابی ضعیف

همان طور که در نخستین این نوشته‌ی‌علمی گفتیم، میلیون‌ها نرم‌افزار در بازار وجود داراست که زمینه بخش اعظمی از آنان یکسان میباشد و از این رو یوزرها با اپلیکیشن‌های تلفن همراه متعددی روبرو میباشند و صرفا آن‌هایی را که بیشتر در جلوی دیدشان میباشد را دانلود می‌نمایند.

برای همین داشتن یک نرم‌افزار بازاریابی توانا برای تبلیغ و جذب مخاطب اهمیت متعددی داراست. تا هنگامی که شما تبلیغی انجام ندهید و یوزرها را از وجود اپ خویش باخبر نکنید، آن ها ابدا متوجه وجود چنین اپلیکیشنی نخواهد شد و از این رو مدام در انزوا خواهید بود. برای همین یک گروه بازاریابی توانا در کنار پباده سازی داشته باشید و بسته به غرض و کاربرانتان، یک نرم‌افزار تبلیغاتی تهیه و تنظیم فرمائید.

مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن...
ما را در سایت مقالات کامل و جامع طراحی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : طراحی اپلیکیشن, نویسنده : عباسی app02 بازدید : 206 تاريخ : پنجشنبه 6 آذر 1399 ساعت: 18:28